تفاوت کابل اصلی اپل با تقلبی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که مالکین گوشی های اپل همواره با آن درگیر هستند، مشکل خراب شدن کابل شارژ است. کابل شارژ آیفون با اینکه در کیفیت بالایی تولید می شود اما به شدت حساس بوده و به زودی آسیب می بیند.

 پس مسلما به عنوان یکی از کاربران اپل نیاز به خرید کابل شارژ اصلی آیفون به سراغتان خواهد آمد. در ادامه با ما همراه باشید تا تشخیص کابل شارژ آیفون اصل از تقلبی با 5 روش ساده را در اختیار شما بگذاریم.

شارژ و کابل شارژ تقلبی اپل، معضل همیشگی خریداران آیفون

همواره شاهد گزارشاتی از وجود محصولات جانبی تقلبی اپل در بازار هستیم و یکی از مهمترین دغدغه های افراد خرید لوازم جانبی اصلی اپل است. حتی برخی اطلاعات و آمار نشان می دهد که معضل شارژر و کابل شارژ های اصلی اپل در سطح جهانی برای کاربران مشکل ساز بوده است.

گوشی های آیفون همانگونه که با کیفیت بالا و ظرافت خاصی طراحی می شوند، به همان میزان نیز حساس و آسیب پذیرند به همین دلیل اگر از کابل های تقلبی و جعلی اپل استفاده کنید عواقب بسیاری در ادامه برای گوشی هوشمندتان به وجود می آید. از جمله مشکلاتی که در صورت استفاده از کابل شارژ های تقلبی با آن درگیر می شوید عبارتند از:

  • آسیب دیدن دستگاه و سیستم شارژ باتری
  • از بین رفتن و آسیب دیدن کابل به سادگی
  • احتمال جدا شدن کانکتور کابل، داغ شدن یا عدم اتصال مناسب
  • شارژ نکردن و مشاهده خطای تقلبی بودن کابل
  • عدم عملکرد صحیح تاچ صفحه نمایش
  • داغ شدن بیش از حد آی‌دیوایس

از کجا بفهمیم کابل ایفون اصل است؟

در ادامه 5 روش کاربردی برای تشخیص کابل شارژ اصلی اپل را در اختیار شما قرار میدهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها به ساده ترین شکل ممکن، کابل شارژ آیفون اورجینال را از تقبی تشخیص دهید. البته لازم به ذکر است که این روش ها در همه مدل های لوازم جانبی موبایل کاربرد ندارند ولی میتوانند تا حد زیادی به شما کمک کنند.

1- امضای اپل در محصولاتش قابل کپی نیست

کابل های اصلی اپل همگی دارای امضای مخصوص این برند در فاصله 7 اینچی از پورت SUB کابل شارژ هستند. در تمام کابل های شارژ اصلی آیفون می توانید عبارت Designed by Apple in California Assembled in China را مشاهده کنید.

البته برخی از نمونه کابل شارژ های اصلی اپل در ویتنام و برزیل نیز تولید شده و روانه بازار می شوند. پس اگر عبارت مذکور را به صورت Assembed in Vietnam و یا Indústria Brasileira مشاهده کردید نیز نشانه ای از اصل بودن کابل شارژ خریداری شده است. حتی می توانید از تفاوت رنگ مورد استفاده برای درج این اطلاعات در محصولات تولیدی نیز به تقلبی بودن آن پی ببرید. چرا که در نمونه های فیک این اطلاعات کم رنگ و کمی ناخوانا درج می شوند. معمولا بعد از این عبارت یک شماره سریال 12 رقمی نیز مشاهده می کنید. این موارد اولین نشانه هایی است که برای تشخیص کابل شارژ اصلی اپل می توانید استفاده کنید.

  عکس 4 کابل شارژ آیفون سفید رنگ

2- روی بسته بندی لوازم جانبی اپل دنبال نشان MFI بگردید

تمام محصولات اروجینال اپل دارای لگوی اختصای اختصاری MFi هستند که به معنی Made For Apple است. البته در نمونه های تقلبی نیز ممکن است برخی سود جویان به استفاده از این اختصار بپردازند، اما این مورد نیز یکی دیگر از روش هایی است که می توانید برای تشخیص سیم شارژر آیفون مورد استفاده قرار دهید.

 3- به کانکتور لایتنینگ دقت کنید

معمولا در کابل های شارژر اپل سر کانکتور دارای کنتاکت های فلزی و با گوشه های گرد و هم سطح است. همچنین سطح مقطع آنها نیز پلاستیکی بوده و قسمت فلزی بدنه نیز یکپارچه تولید می شود. سطح مقطح فلز رسانای جریان برق در کانکتور طلایی رنگ اما مات است، در حالی که نمونه های تقلبی طلایی رنگ اما براق اند.

معمولا در نسخه های تقلبی کنتاکت های فلزی موجود چهار گوش بوده و غیر هم سطح اند. قسمت فلزی هم عموما دو تکه است و با کمی دقت می توانید متوجه تقلبی بودن آن بشوید. کانکتور کابل لایتنینگ اصلی اپل دارای اندازه مشخصی است و ابعاد آن 7.7 میلی متر در 12 میلی متر می باشد، اما در نمونه های تقلبی نمی توان ابعاد دقیق و مشخصی پیدا کرد.

 عکس مقایسه کانکتور دو کابل شارژر آیفون فیک و اصلی

4- پورت USB کابل شارژ را بررسی کنید

معمولا یکی از راه های ساده برای تشخیص کابل شارژ تقلبی، توجه به قسمت پورت USB کابل شارژ است. به خصوص در کابل های میکرو اس دی شارژر سامسونگ به سادگی می توان متوجه شد که کابل تقلبی است یا نه.

در نمونه های اصلی از کابل شارژر اپل قسمت فلزی سر USB دارای دانه بندی های ریز و صیقلی است. همچنین عموما در کابل شارژ های اورجینال اپل محل اتصال دو لبه فلزی USB به صورت ذوزنقه و کاملا متقارن است. شیار قفل قطعه فلزی در قسمت USB شکلی ذوزنقه ای دارد و کاملا متقارن می باشد.

درحالی که محل اتصال در کابل های تقلبی مستطیلی بوده و نامتقارن به یکدیگر متصل می شوند. نکته قابل توجه دیگر رنگ طلایی کنتاکت های درونی و با گوشه های گرد در USB است. در نمونه های تقلبی قسمت فلزی سر USB دانه بندی های فلزی درشت و ساختار زخمت دارد. همچنین سطح مقطع کنتاکت ها نیز نقره ای است.

5- کابل های تقلبی آیفون کیفیت پایینی دارند

همیشه به خاطر داشته باشید که کابل های تقلبی اپل دارای کیفیت بسیاری کمی هستند، پلاستیک خشکی دارند و به راحتی خم نمی شوند. این در حالی است که در نمونه های اصلی کیفیت محصول به خوبی قابل تشخیص بوده و کابل نرم تر است.

کابل های اصلی اپل دارای یک لایه محافظ در برابر امواج الکترومغناطیسی برروی قطعات هستند در صورتی که اکثر کابل های شارژ تقلبی فاقد این لایه اند. البته این ویژگی فقط در صورت باز کردن کابل قابل تشخیص است، اما می توانید به عنوان یک نکته کمکی به آن توجه داشته باشید.

به عنوان نکته پایانی به این موضوع دقت کنید که کابل شارژ اصلی اپل به هیچوجه ارزان نیست. پس یکی دیگر از معیارهای شما برای تشخیص کیفیت و اصالت کابل شارژ می تواند قیمت محصول باشد.

اگر قصد خرید لوازم جانبی موبایل را دارید می توانید به سایت کالانه مراجعه کنید.

name drop در آی او اس 17

اپل در تاریخ 5 ژوئن، 15 خرداد نسخه جدیدی از IOS را منتشر خواهد کرد. IOS 17 آخرین نسخه از سیستم عامل آیفون می باشد که فردا توسط اپل منتشر می شود.

ویژگی ها و تغییرات زیادی در این نسخه مشاهده می شود که در ادامه لیستی از ویژگی های آن را برای شما فراهم کرده ایم.

امکانات ios 17

ای او اس 17 دارای تغییرات بزرگ و قابل توجهی نبوده است. بزرگترین تغییرات ای او اس 17 نسبت به نسخه قبلی در بخش طراحی می باشد و اپل با فراهم کردن تغییرات ریز و جزئی امکانات بسیاری را به گوشی های خود اضافه کرده است که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از مهم ترین امکانات ios 17 می پردازیم.

حالت لاک اسکرین جدید در IOS 17

آپدیت‌های لاک اسکرین یا صفحه قفل گوشی که امکان تغییر فونت، تصویر زمینه و نمایش متن آهنگ‌های برنامه‌ی Music را فراهم می‌کند.

در آی او اس 17 صفحه نمایش ها و ویژگی های جدیدی برای صفحه قفل گوشی تهیه شده است. از جمله ویژگی ها و ویجت های جدید حالت قفل گوشی می توان به استایل های جدید اعلان ها، ویجت پیش بینی آب و هوا و رویداد ها به گفته خبرنگاران این ویژگی های جدید در حالتی به نمایش گذاشته می شوند که گوشی شما قفل و در حالت افقی باشد.

Wallet App Revamp

تغیبر بزرگی که در IOS 17 شاهد آن خواهیم بود اضافه شدن یک کیف پول مجازی درون برنامه های اپل می باشد مه به کمک آن می توانیم پرداخت های درون برنامه ای یا پرداخت با اپل پی هنگام خرید اجناس از فروشگاه های بزرگ را داشته باشیم. همچنین اپل کارت نیز در آینده ای نه چندان دور با همکاری شرکت Goldman Sachs که سرمایه گذار معتبری می باشد فراهم خواهد شد.

ویژگی دسترسی جدید

کنترل سنتر یا مرکز کنترل که طراحی جدید و بهبود یافته‌ای خواهد داشت

اپل در نسخه جدید IOS 17 پنل دسترسی جدید را طراحی کرده است که به کمک آن شما می توانید به دوربین، تصاویر، موزیک، تماس ها و پیام ها دسترسی داشته باشید. 

ویژگی بعدی که کاربران فضای مجازی را به خود جذب کرده است، قابلیت شخصی سازی صدای خودتان می باشد به شکلی که اگر شما درحالت و وضعیتی باشید که توانایی خود را از دست داده باشید می توانید صدای خود را در حدود 15 دقیقه شخصی سازی کنید تا در چنین شرایطی بتوانید به خانواده و دوستان خود خبر دهید.

نسل بعدی کارپلی

اپل در WWDC 2022 نسل بعدی کارپلی را رونمایی کرد که در این نسخه صفحه نمایش های جدید، ویجت ها و اطلاعاتی که ماشین به شما می دهد را معرفی کرد.

اپل اعلام کرد که اولین ماشین هایی که از نسل جدید کارپلی اپل پشتیبانی می کنند در اواخر 2023 رونمایی می شوند که از جمله این ماشین ها می توان به Acura, Audi, Ford, Honda, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Nissan, Porsche, Volvo اشاره کرد.

برای مشاهده و خرید لوازم جانبی اپل می توانید به سایت کالانه مراجعه کنید.

نرم افزار Journal خاطره نویسی 

ارائه Journaling App یا برنامه‌ی خاطرات نویسی که به کاربران کمک می‌کند حال و هوای خود را ردیابی و ثبت کنند

اپل نرم افزار جدیدی را طراحی و تولید کرده است که توانایی رقابت با نرم افزاری همچون Day One را دارد. به کمک این نرم افزار می توانید یادداشت برداری روزانه خود و سایر فعالیت های روزانه خود را ذخیره کنید.

Find My Enhancements پیدا کردن لوازم جانبی گم شده

اپل قرار است تا یک نرم افزار برای پیدا کردن لوازم جانبی مختلفی که به گوشی متصل است را طراحی کند تا به کمک آن هندزفری یا هدست خود را پیدا کنیم. از این ویژگی اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

قابلیت ظبط مکالمه

قابلیت ظبط مکالمه ویژگی ای است که مدت ها کاربران اپل منتظر آن بودند. این ویژگی نه تنها در گوشی های اپل به صورت اورجینال بر روی سیستم عامل گوشی قرار ندارد بلکه در اندرویند نیز این ویژگی به صورت دیفالت بر روی گوشی ها قرار ندارد. اگر این ویژگی بر روی IOS 17 نیز قرار بگیرد باز هم برای تمامی کشور ها فعال نمی باشد و با توجه به قوانین هر کشور به صورت جداگانه برای شما فعال می شود.

طراحی پوستر اختصاصی برای هر مخاطب

شما می توانید برای هر یک از مخاطبین خود به صورت اختصاصی پوستری طراحی کنید تا هنگامی که با شما تماس میگیرد تصویر مورد نظر شما با فونت و رنگ متن مورد نظر شما نمایش داده شود. قابلیت جدیدی که برای voicemail اپلیکیشن پیامرسان آیفون معرفی شده است در لحظه رونوشتی از پیغام کسی که به شما پیام داده است بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود که می توانید متوجه شوید که چه پیامی به شما داده می شود که تصمیم بگیرید آیا می خواهید به تماس پاسخ دهید یا خیر؟!

ویژگی NameDrop یا اشتراک مخاطبین

این ویژگی در IOS 17 به کاربران این امکان را می دهد تا با نزدیک کردن دو گوشی با یکدیگر امکان ارسال تمام اطلاعات مخاطب از جمله شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس و … را به گوشی دیگر منتقل کنید. این ویژگی علاوه بر آیفون با آیفون امکان ارسال اطلاعات از آیفون به اپل واچ نیز داده می شود. به کمک این ویژگی امکان ارسال تصاویر نیز برای شما وجود دارد.

 

فعال شدن دستیار صوتی فقط با گفتن Siri 

در گذشته با گفتن کلمه ی Hey Siri کاربران اپل می توانستند دستیار صوتی اپل را فعال کنند. اپل با حذف کلمه ی Hey از ابتدای این جمله کاربران را برای فعال سازی دستیار صوتی راحت تر کرد، اکنون کاربران اپل تنها با گفتن کلمه ی Siri امکان فعال کردن دستیار صوتی را دارند.

اگر دیر رسیدید به دوستان خود اطلاع دهید (Check In)

در IOS 17 قابلیت جدیدی معرفی شده است که شما می توانید به کمک این ویژگی زمان حدودی رسیدن خود به مقصد را مشخص کنید و در صورت دیر رسیدن به دوستان و آشنا های خود از طریق اپل اطلاع داده می شود. این قابلیت که Check In نامیده می شود به شما کمک می کند تا در صورت تاخیر در رسیدن خود به مقصد وضعیت خود را به دوستانتان اعلام کنید تا در صورتی که مشکلی برای شما پیش آمده باشد دوستان شما مطلع شوند.

خلاصه ای از کنفرانس معرفی IOS 17 

همانطور که پیش بینی می شد آی او اس 17 تغییرات ریز و جزئی داشت که زیاد به چشم نمی آید. بسیاری از کاربران انتظار معرفی قابلیت دانلود اپلیکیشن از سایر منابع بجز Apple Store را داشتند که این قابلیت همچنان توسط اپل معرفی شد اما این قابلیت برای کاربران اروپا می باشد که در اپدیت های بعدی ios 17 برای کاربران فعال می شود. در این مقاله به بررسی مهم ترین امکانات ios 17 پرداختیم، امیدواریم این مقاله اطلاعات لازم در مورد ای او اس 17 را به شما داده باشد.

سوالات متداول

تاریخ انتشار ای او اس ۱۷؟

طبق اعلام اپل ای او اس 17 به طور رسمی در بازه زمانی 11 تا 18 سپتامبر که اواخر شهریور ماه می باشد برای کاربران گوشی های اپل منتشر می شود. هم اکنون نیز نسخه ی مخصوص برنامه نویسان نیز منتشر شده است که به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه این نسخه را نصب نکنید. این نسخه از ای او اس 17 پر از باگ می باشد و ممکن است برای گوشی شما مشکلات جدی به همراه داشته باشد.

قیمت خرید اقساطی خودرو

هنوز هم خرید اقساطی خودرو، یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های ماشین‌دار شدن است. اگرچه این روزها قوانین جدیدی بر صنعت خودرو کشور وضع شده است و خودروسازها هم بار دیگر پیش فروش و عرضه محصولات خود را آغاز کرده‌اند، اما در بسیاری از موارد، شرایط فروش خودرو اقساطی که از سوی کارخانه اعلام شده است، با آنچه که مشتری از آن به عنوان بهترین شرایط فروش اقساطی خودرو یاد می‌کند و به صورت حضوری و یا آنلاین در لابلای صفحات فضای مجازی به دنبال آن می‌گردد متفاوت است. زیرا اکثرا خودروسازها و واردکننده‌های رسمی، قوانین خشک و غیرقابل انعطافی برای عرضه محصولات خود دارند، قوانینی که با جیب مشتری ایرانی به خصوص در این روزها که تورم افسار گسیخته‌ای بر اقتصاد کشور سایه افکنده است، همخوانی ندارد. بنابراین از سویی چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز اینکه تنها با شرکت در طرح‌های فروش ماشین اقساطی، برای خرید یا تعویض وسیله نقلیه اقدام کرد و از سوی دیگر برای خرید اقساطی خودرو باید به دنبال مرکزی بود که مشتری‌مداری برایش در اولویت باشد و شرایطی متناسب با وضعیت معیشتی قاطبه مردم برای عرضه ماشین فراهم کرده باشد.

آیا خرید ماشین قسطی با توجه به شرایطی که در حال حاضر بر اقتصاد کشور ما حکمفرماست، منطقی است؟

در اقتصاد برخی جوامع شرکت در طرح فروش اقساطی ماشین زمانی منطقی است و با عبارت «بهترین شرایط خرید ماشین اقساطی» از آن یاد می‌شود، که تعداد اقساط محدود باشد و به سال نرسیده پایان یابد. چرا که تداوم اقساط، برنامه‌ریزی مالی متقاضی را برهم می‌زند و میزان فایده خریدار از خرید خودرو اقساطی را کم می‌کند. اما در کشور ما شرایط کاملا بر عکس است. بالا رفتن مداوم قیمت‌ها، ثابت ماندن سطح درآمد، عدم امکان پس‌انداز و همه و همه باعث می‌شود تا خرید اقساطی خودرو تنها در شرایطی ممکن و محقق شود، که تعداد اقساط زیاد و مدت زمان بازپرداخت، طولانی در نظر گرفته شود. به عبارتی به علت کاهش ارزش پول به مرور و پایین آمدن قدرت خرید آن، هر چه زمان پیش رود، امکان پرداخت اقساط، با مبلغ ثابت راحت‌تر می‌شود و از این حیث خرید شرایطی خودرو برای انباشت سرمایه، معقول و منطقی به نظر می‌رسد. زیرا شما با شرکت در هر کدام از طرح‌های فروش اقساطی سایپا تحویل فوری، فروش اقساطی کرمان موتور، فروش اقساطی خودرو خارجی یا فروش اقساطی ایران خودرو، ضمن اینکه از ماشین جدیدتان سواری می‌گیرید، اما به سبب تورم موجود در بازار پس از اتمام اقساط و حتی سه یا شش ماه دیگر این امکان برای شما وجود دارد که خودرو جدید را با قیمتی بیش از آنچه امروز خریده‌اید، به فروش برسانید و بر این اساس، خرید اقساطی خودرو یکی از بهترین و منطقی‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در جوامعی است که اقتصادشان از ثبات برخوردار نیست.

نکات مهم هنگام شرکت در طرح‌های فروش اقساطی ماشین

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام بررسی شرایط ماشین قسطی در نظر گرفت، مدت زمان بازپرداخت است. هرچه این زمان طولانی‌تر باشد، وضعیت پرداخت برای مشتری راحت‌تر خواهد بود. بنابراین بدیهی است که یکی از بهترین شرایط، یافتن طرح فروش اقساطی خودرو با اقساط بلند مدت است. نکته دیگر این است که خرید اقساطی ماشین همیشه متقاضیان زیادی دارد، اما افراد به سبب عدم برخورداری از دسته چک و یا نداشتن ضامن قید آن را زده‌اند. پس بهتر است به دنبال طرح فروش اقساطی خودرو بدون چک و ضامن بگردید. و نکته مهم دیگر اینکه خرید اقساطی خودرو باید با تحویل فوری همراه باشد. نگران نباشید. ما زحمت تحقیق و جستجو را برای شما کم کرده‌ایم. امکان شرکت در طرح ‌های فروش اقساطی خودرو با شرایطی که عنوان شد از سوی سایا خودرو فراهم شده است. برای اطلاع از جزییات و آگاهی از سایر شرایط و مزایای خرید ماشین قسطی از این مجموعه، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای خرید اقساطی خودرو از سایا خودرو اولین گام چیست؟

دلایل بسیاری عنوان کردیم که خودرو قسطی، بهترین راه برای ارتقای سطح معیشت و انباشت سرمایه در شرایط اقتصادی گرفتار در تورم است. بنابراین حتی بدگمان‌ترین افراد به شرکت در طرح‌های شرایطی نیز امروز به خوبی میدانند که خرید قسطی خودرو چه فرصت طلایی است و آن را مغتنم می‌شمارند. اما قطعا اکنون برایتان سوال پیش می‌آید که نخستین گام برای خرید خودرو قسطی از سایا خودرو چیست؟! چقدر سرمایه لازم است و چه مدارکی را باید آماده کنید؟! اگر ادعا کنیم که خرید اقساطی خودرو از سایا خودرو به سادگی خرید یک دست لباس یا یک اکسسوری جذاب است، سخنی به گزافه نگفته‌ایم. شرایط خرید خودرو اقساطی از مجموعه ما دقیقا به همین اندازه راحت است. نه لازم است که موجودی حسابتان را به حد نصاب خاصی برسانید، نه اسیر بروکراسی اداری سرسام آور بانک‌ها برای دریافت وام‌های سنگین خواهید شد و نه حتی لازم است تا به دوست و آشنا برای ضامن شدن، مراجعه کنید. شرط اول و کافی برای خرید اقساطی خودرو از سایا خودرو این است که قصد داشته باشید وضعیت معیشتی خود را ارتقا دهید. از اینجا به بعد این کارشناسان ما هستند که بهترین طرح فروش قسطی خودرو را به شما ارائه خواهند داد و  شما با توجه به میزان درآمد، هزینه‌ها و مخارج بهترین طرح فروش قسطی ماشین را انتخاب و درآن شرکت می‌کنید. نگران نباشید. اگر وضعیت درآمد شما به گونه‌ای باشد که حتی طی اقساط دراز مدت نیز قادر به پرداخت نباشید، یا مبلغ اقساط موجب فشار اقتصادی به خانواده شما شود، کارشناسان مجموعه ما طرحی که متناسب وضعیت شما باشد را به شما پیشنهاد خواهند کرد تا موفق به شرکت در طرح فروش اقساطی خودرویی شوید که پرداخت هزینه‌های آن برای شما ممکن باشد. فرقی نمی‌کند که متقاضی شرکت در طرح فروش اقساطی ایران خودرو باشید یا سایپا و یا حتی دل در گرو خودروهای خارجی داشته باشید، سایا خودرو همواره برای شما گزینه‌های جذاب و متعددی روی میز دارد. در صورتی که قصد خرید اقساطی خودرو های سایپا را دارید می توانید به این صفحه از سایت etsaipa دیدن کنید.


ضروری ترین لوازم جانبی موبایل که باید هنگام خرید گوشی آن را بخریم

کاملا در اشتباه هستید اگر فکر می کنید که موقع خرید گوشی، فقط باید هزینه موبایل را پرداخت کنید! درست است که هندزفری، کابل شارژر و کلگی شارژر داخل جعبه گوشی وجود اما خرید بعضی از لوازم جانبی ها باید همان اول انجام شود.

معمولا رایج ترین مشکلی که برای گوشی های همراه پیش می آید خراب شدن باتری و بعد از آن شکستگی صفحه نمایش است که در هر دو صورت برای تعمیرات باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی لیست لوازم جانبی موبایل بپردازیم که بهتر است همزمان با گوشی بخرید. 


خرید گارد گوشی اولین قدم برای مراقبت از موبایل

یکی از اصولی که به شما کمک می کند تا سال های طولانی بتوانید از گوشیتان استفاده کنید و مشکلی برای آن پیش نیاید، مراقب صحیح است.

اولین کاری که بعد از خرید گوشی انجام می دهید، باید خرید گارد گوشی باشد. گلس و قاب گوشی دو تا از مهم ترین لوازم جانبی موبایل هستند که خریدنشان از نان شب واجب تر است. با توجه به حساسیت گوشی های هوشمند در قسمت صفحه نمایش، بهتر است همان روز اول که گوشی را خریدید و از جعبه خارج کردید، آن را به گلس و قاب مقاوم مجهز کنید.

قاب های گوشی مدل های متفاوتی دارند که می توانید با توجه به سلیقه خودتان هر کدام را انتخاب کنید اما در کل سعی کنید یک قاب محکم بخرید که به خوبی از کناره های گوشی محافظت کند.

بر خلاف تصور عموم، وقتی گوشی با صفحه روی زمین می افتد، از گوشه ها به ال سی دی فشار وارد می شود نه از مرکز صفحه نمایش! به همین دلیل اگر از یک قاب محکم استفاده کرده باشید که ارتفاع لبه های آن از ارتفاع لبه های گوشی بیشتر باشد، احتمال شکستگی ال سی دی را بسیار زیاد کاهش می دهید.


همچنین استفاده از گلس هم برای مراقبت از ال سی دی گوشی پیشنهاد می شود. محافظ صفحه نمایش یا همان گلس ابتدا به شکل طلق های بی رنگ بودند و بعد از مدتی به حالت شیشه ای تغییر پیدا کردند. در حال حاضر گلس های 3D و فول اچ دی که تمام صفحه را می پوشانند، مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

به خصوص برای گوشی های آیفون استفاده از گلس های تمام صفحه و فول اچ دی بهتر است. البته هزینه این گلس ها کمی بیشتر از محافظ های عادی است اما طول عمر بیشتری دارند.

با خرید محافظ کابل شارژر زیبایی و مقاومت را افزایش دهید

معمولا هندزفری و کابل شارژر گوشی ها، پس از مدتی از حالت کاملا سالم به حالت نیمه جان تغییر پیدا می کنند و کمی سهل انگاری کافیست تا به سادگی پاره شوند. این موضوع مخصوصا در مورد کابل شارژر آیفون صدق می کند.

حتی اگر بهترین مارک کابل شارژر موبایل را هم داشته باشید، پس از مدتی چشمتان به جمال سیم های رنگی داخل کابل روشن می شود به همین دلیل برای جلوگیری از فرسوده شدن کابل شارژر و هندزفری بهتر است از محافظ کابل شارژ استفاده کنید.


محافظ کابل شارژر معمولا با تنوع زیاد مدل و رنگ عرضه می شود. استفاده از آن ها بسیار ساده است و کافیست که محافظ را دور سیم کابل یا سیم هندزفری بپیچانید. نیاز به چسب و سیم و هیچ چیز دیگری نیست. دو مدل کلی از این محافظ ها وجود دارد. مدل اول فقط قسمت سر و ته کابل را پوشش میدهد اما مدل دوم تمام سیم را می پوشاند.

هزینه این محافظ ها خیلی کم است. البته بستگی به مدل آن دارد ولی یک محافظ ساده و کاربردی را با قیمت 8 الی 10 هزار تومان می توانید تهیه کنید اما این هزینه برای محافظ های طرح دار کمی بیشتر است.

جای خالی هندزفری بلوتوث را خیلی زود حس می کنید 

اگر زیاد پشت فرمان می نشینید، مدت زمان زیادی رانندگی می کنید یا ورزشکار هستید و علاقه ای ندارید که هنگام رانندگی، ورزش کردن یا حتی راه رفتن، مدام یک سیم بلند به دست و پایتان بپیچد، باید یک هندزفری بلوتوث بخرید!

تقریبا در جعبه تمام موبایل ها یک هندزفری با کیفیت قرار دارد اما ممکن است هندزفری فابریک موبایلتان را دوست نداشته باشید. این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد به خصوص اگر اهل استفاده از از هدست و هندزفری هستید، حتما قبل از خرید گوشی مورد نظر به هندزفری آن توجه کنید.

هندزفری های بلوتوثی مدل های متفاوتی دارند که بسته به سلیقه تان یکی را انتخاب می کنید اما در کل 3 نکته اصلی وجود دارد که اگر هنگام خرید هندزفری بلوتوثی رعایت کنید، از خریدتان پشیمان نمی شوید.


1-محل قرار گیری دکمه های ولوم و پاور، عامل اصلی قطعی صدا

معمولا مشکل اصلی که برای همه هدست ها و هندزفری ها پیش می آید، قطعی صدا است. اصلی ترین دلیل قطع شدن سیم های هندزفری ها و قطع شدن صدا، کشیدگی و تا شدن سیم است.

 معمولا جدا شدن رشته های سیم از یکدیگر در محل قرار گیری دکمه ها شکل می گیرد. بهتر است هندزفری انتخاب کنید که دکمه های آن روی سری ها تعبیه شده باشد و روی سیم نباشد.

2-مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن و طول زمان استفاده

مدت زمان شارژ شدن و نگهداری شارژ در حالت استندبای برای هر مدل هندزفری با توجه به کیفیت و نوع باتری آن متفاوت است. معمولا اکثر هندزفری های بلوتوثی تا 6 ساعت آماده به کار هستند و شارژ شدن آن ها یک ساعت طول می کشد. رایج ترین حالت ممکن برای گوش دادن به موسیقی 10 ساعت است.

3-سرگوشی هایی که اگر دوسشان نداشته باشید خسته کننده می شوند

بعضی از هندزفری ها سرگوشی های یکسان پلاستیکی دارند و برخی دیگر یک پلاستیک نرم دارند که سه سایز مختلف دارد. سعی کنید قبل از اینکه هندزفری بولوتوثی بخرید، چند ساعت از هندزفری های عادی و معمولی استفاده کنید تا ببینید به کدام سرگوشی عادت می کنید.

 اگر بخواهید فقط هنگام خرید هندزفری بلوتوثی، سرگوشی ها را تست کنید بعدا به مشکل خواهید خورد. چون همان ابتدا متوجه نمی شوید که کدام مدل سرگوشی هندزفری اذیتتان می کند. حداقل باید یکی دو ساعت از هندزفری استفاده کنید تا بفهمید ارگونومی آن مناسب گوشتان هست یا نه.

کابل شارژ گوشی یک زاپاس کاربردی که باید همان اول بخرید

اگر همان اول که خواستید از کابل شارژتان استفاده کنید، یک محافظ کابل تهیه کنید احتمال اینکه بعدا مجبور شوید کابل شارژ بخرید بسیار کم است اما معمولا خرید یک کابل شارژ به عنوان زاپاس، بد نیست.

بهتر است یک کابل شارژ داشته باشید که زمان انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر از آن استفاده کنید وگرنه هر بار باید سیم شارژ را از کلگی جدا کنید و همین موضوع باعث می شود تا پورت کلگی شارژر شل بشود و به مرور دچار قطع و وصلی شود.

به خصوص که با تکنولوژی جدید کابل تایپ سی، و همچنین وجود کابل لایتنینگ آیفون، تنوع کابل های شارژ موبایل بالا رفته و بهتر است همیشه وسایل مورد نیاز گوشیتان را داشته باشید.

در کل خرید یک کابل شارژ به عنوان یک زاپاس واجب نیست اما اگر شما هم از افرادی هستید که از گوشی و لپ تاپتان بیش از حد استفاده می کنید و مدام در حال انتقال اطلاعات هستید بهتر است این گزینه را هم در لیست خرید لوازم جانبی گوشیتان جا بدهید.


جمع بندی کلی:

معمولا افراد هنگام خرید گوشی تنها به هزینه گوشی توجه می کنند اما بهتر است حواستان به هزینه های دیگر باشد. در بهترین حالت ممکن حتی اگر یکی از گزینه های این لیست را بخواهید تهیه کنید، هزینه هایتان بیشتر از چیزی که در نظر داشتید خواهد شد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از خرید گوشی توجهی به لوازم جانبی موبایل مورد نیاز داشته باشید و در صورت امکان همزمان با خرید گوشی، لوازم جانبی موبایل واجب مانند گارد گوشی و گلس را از سایت کالانه بخرید.